international cruiser one 2,5 ltr

Voor 15:00 uur besteld? Zelfde werkdag verzonden.
Special Price € 105,71 € 87,36 Normale Prijs € 124,36
SKU
603067
voordelige antifouling voor zoet en brak water

International Cruiser One is een 1-laags polijstende antifouling en geschikt voor zeil- en motorboten (tot 25 knopen). Speciaal geformuleerd om 1 seizoen bescherming te bieden in zoet en brak water.

Kenmerken:
- 1 seizoen bescherming in zoet en brak watergebieden.
- 1 laag, bespaart u tijd, moeite en geld.
- Uitermate geschikt voor boten van polyester, hout en staal.
- Kan tot 6 maanden voor de tewaterlating aangebracht worden.
- Rendement: (Theoretisch) ­10 m²/ltr, (Practisch) ­9 m²/ltr

Dit product is specifiek ontwikkeld voor de Nederlandse wateren en geproduceerd in overeenstemming met de Nederlandse wet- en regelgeving. Gebruik buiten de Nederlandse wateren en gebieden met zware aangroei kunnen een ongewenst effect hebben op de antifouling prestatie.

Technische specificatie:
- Oppervlak: Onder de waterlijn
- Verpakkingsgrootte: 0,750 ltr, 2,5 ltr
- Ondergrond: Lood, Staal, Hout, Andere
- Geschikt voor hogesnelheidsvaartuigen: Nee
- Geschikt voor gebieden met zware aangroei: Ja

Gebruik biociden veilig. Lees voor gebruik eerst het etiket en de productinformatie.

Schrijf uw eigen review
U plaatst een review over:international cruiser one 2,5 ltr

International Cruiser One is een effectieve, traditionele en koperhoudende antifouling

Kenmerken:
- Geschikt voor zeil- en motorboten (tot maximaal 25 knopen).
- Uitermate geschikt voor polyester (gelcoat), hout en staal.
- Kan worden aangebracht tot 6 maanden voor tewaterlating.

Productinformatie:
Kleur:
- YBC010-Red
- YBC011-Black
- YBC012-Navy
- YBC013-Off White
Specifieke dichtheid: 1.44
Volume % vaste stof: 45%
Typische houdbaarheid: 2 jaar
VOS: 476 g/ltr.
VOS (EU Oplosmiddel): 339 g/kg EU Solvent Emissions Directive (Council Directive 1999/13/EC)
Verpakkingsgrootte: 750 ml, 2,5 ltr

Droog- en overschildertijd informatie:
Droging:
5°C (41°F):
- Kleefvrij: 1 uur
- Tewaterlatingstijd: 24 uur
15°C (59°F):
- Kleefvrij: 45 minuten
- Tewaterlatingstijd: 12 uur
23°C (73°F):
- Kleefvrij: 30 minuten
- Tewaterlatingstijd: 8 uur
35°C (95°F):
- Kleefvrij: 20 minuten
- Tewaterlatingstijd: 6 uur
Noot: Max. tewaterlatingstijd is als volgt: 5-35°C - 6 maanden.

Overschildertijd:
Overschilderen met oppervlaktetemperatuur 5°C (41°F):
- Min. 16 uur
- Max. Onbep.
Overschilderen met oppervlaktetemperatuur 15°C (59°F):
- Min. 10 uur
- Max. Onbep.
Overschilderen met oppervlaktetemperatuur 23°C (73°F):
- Min. 6 uur
- Max. Onbep.
Overschilderen met oppervlaktetemperatuur 35°C (95°F):
- Min. 4 uur
- Max. Onbep.

Applicatie en gebruik:
Voorbehandeling:

Reeds geantifoulde oppervlakken:
In goede staat:
- Nat schuren of nat opruwen met een schuurpad om eventueel losse verf te verwijderen, en vervolgens goed laten drogen.
- Als de oude antifouling niet verenigbaar of onbekend is, breng dan een sluitlaag Primocon aan.
In slechte staat:
- Gebruik Interstrip om alle sporen van antifouling te verwijderen.
Primeren:
- De voorbehandeling voor kale oppervlakken staat omschreven in de productbeschrijving van de betreffende primer.
Polyester (gelcoat):
- Primer met Gelshield 200 voor osmose bescherming of Primocon.
Staal/ijzer:
-  Primer met Interprotect of Primocon.
Lood:
- Primer met Interprotect of Primocon.
Hout:
- Primer met Interprotect of Primocon.
Hechthout:
- Primer met Interprotect of Primocon.

Tips:
- Mengen: Voor gebruik goed doorroeren.
- Verdunning: YTA085 Verdunning No.3.
- Verdunnen: Verdunnen wordt niet aanbevolen. Echter, de antifouling kan lichtjes verdund worden met de aanbevolen verdunning als de antifouling te dik is.
- Reiniger: YTA085 Verdunning No.3.
Anders:
- De echte kleur zal zich pas na de tewaterlating ontwikkelen.
- Enkele belangrijke punten:
- Zorg ervoor, om voortijdig falen te voorkomen, dat de juiste hoeveelheid verf is aangebracht, gebruik daarvoor het uitstrijkvermogen als richtlijn.
- Producttemperatuur dient minimaal 5°C en maximaal 35°C te zijn.
- Omgevingstemperatuur dient minimaal 5°C en maximaal 35° te zijn.
- Oppervlaktetemperatuur dient minimaal 5°C en maximaal 35°C te zijn.

Toepasbaarheid / Oppervlakken:
- Polyester (gelcoat), Hout, Staal/IJzer, Lood.
- Niet geschikt voor gebruik op aluminium/lichtmetalen of zinkgespoten oppervlakken.
- Kan direct over de meeste typen antifoulings aangebracht worden, mits ze in goede conditie zijn, niet gebruiken in combinatie met VC17m/PTFE-houdende antifoulings.
- Indien u twijfelt over de compatibiliteit van Cruiser One over uw bestaande verfsysteem verwijzen wij u graag naar uw lokale International Paint vertegenwoordiger of neem contact op met de gratis advieslijn: 0800 022 6555.
- Aantal lagen: 1 laag per seizoen op het onderwaterschip aanbrengen. Breng een extra laag aan op plaatsen met veel turbulentie, zoals de boeg, water- windlijn, kiel en het roerblad(en).
- Rendement: (Theoretisch): 10 m²/lt, (Practisch): 9 m²/lt.
- Aanbevolen DLD per laag: 46 micron droog met kwast.
- Aanbevolen NLD per laag: 101 micron nat met kwast.
- Applicatie Methode: Kwast, Roller.


Transport, opslag en veiligheidsinformatie:
Opslag:
Algemene informatie:
- Openstelling aan lucht en extreme temperaturen dient voorkomen te worden.
- Om de volledige houdbaarheid van Cruiser One te realiseren, dient men er voor te zorgen dat het blik tussen de werkzaamheden door goed gesloten is, en de temperatuur tussen 5°C en 35°C ligt.
- NIET blootstellen aan direct zonlicht!

Transport:
- Cruiser One dient tijdens transport en opslag in een goed gesloten container bewaard te blijven.

Veiligheid:
Algemeen:
- Bevat biociden.
- Antifoulings mogen uitsluitend nat geschuurd worden.
- Oude antifoulings nooit droog schuren of afbranden.
- Lees de sectie over veiligheid en gezondheid op het etiket van het product, ook verkrijgbaar via onze technische advieslijn.
Verwijdering:
- Laat het product niet in afvoer- of waterleiding lopen.
- Afval en lege verpakkingen volgens de locale milieu verordening afvoeren.
- Het is beter verfrestanten voor het afvoeren uit te laten harden.
- Overtollige Cruiser One mag niet bij het normale huisvuil weggegooid worden.
- Alle overtollige materialen en lege containers dienen te worden vernietigd in overeenstemming met de daarop van toepassing zijnde regionale bepalingen/wetgeving.

Belangrijke gegevens:
De in dit blad verstrekte informatie is niet bedoeld volledig te zijn. Degene die het product gebruikt zonder eerst  schriftelijk inlichtingen in te winnen met betrekking tot de geschiktheid van het product voor het gestelde doel, doet dit op eigen risico en wij kunnen niet aansprakelijk zijn voor de werking van het product of voor enige schade of verlies (anders dan dood of persoonlijk letsel of letsel ten gevolge van nalatigheid) ontstaan door dergelijk gebruik. De in dit blad verstrekte informatie kan van tijd tot tijd worden gewijzigd op grond van opgedane ervaring en ons beleid van voortdurende productontwikkeling.

Loading...