International Cruise One 5 liter
✓ Voordelige prijzen gegarandeerd
✓ Voor 16:00 uur besteld = Zelfde werkdag verzonden
✓ Lage verzendkosten !
✓ Bestel meer! Betaal minder!
✓ Bijna alles op voorraad.
✓ Dé verf expert sinds 1992
✓ 14 dagen retourrecht*
Meer informatie over International Cruise One 5 liter
International Cruiser One is een zelfslijpende antifouling.
Met maar één laag biedt deze polijstende antifouling u bescherming tegen aangroei tijdens een heel seizoen in zoet en brak water. Dit product is specifiek ontwikkeld voor de Nederlandse wateren en geproduceerd in overeenstemming met de Nederlandse wet- en regelgeving. Gebruik buiten de Nederlandse wateren en gebieden met zware aangroei kunnen een ongewenst effect hebben op de antifouling prestatie. Cruiser One is geschikt voor zeil- en motorboten (tot maximaal 25 knopen). U kunt het tot zes maanden vóór tewaterlating op polyester, houten en stalen boten aanbrengen
Goed om te weten
- Heeft slechts één laag per seizoen nodig waardoor u tijd, moeite en geld spaart
- Biedt een heel seizoen lang bescherming tegen aangroei in zoet en brak water
- Kan tot zes maanden vóór tewaterlating op polyester, houten en stalen boten worden aanbracht
Niet geschikt voor aluminium ondergrond
Technische informatie van International Cruise One 5 liter
PRODUCTBESCHRIJVING
Effectieve, traditionele en koperhoudende antifouling
* Geschikt voor zeil en motorboten (tot maximaal 25 knopen)
* Uitermate geschikt voor polyester (gelcoat), hout en staal
* Kan worden aangebracht tot 6 maanden voor tewaterlating
PRODUCTINFORMATIE
Kleur: YBC010Rood, YBC011Zwart, YBC012Marine, YBC013Gebroken Wit
Specifieke dichtheid: 1.44
Volume % vaste stof: 45%
Typische houdbaarheid: 2 jaar
VOS: 476 g/ltr.
VOS (EU Oplosmiddel) 339 g/kg EU Solvent Emissions Directive (Council Directive 1999/13/EC)
Verpakkingsgrootte: 5 ltr
DROOG/OVERSCHILDERTIJD INFORMATIE
Droging
|
5°C (41°F) |
15°C (59°F) |
23°C (73°F) |
35°C (95°F) |
Kleefvrij |
1 uur |
45 minuten |
30 minuten |
20 minuten |
Tewaterlatingstijd |
24 uur |
12 uur |
8 uur |
6 uur |
Noot: Max. tewaterlatingstijd is als volgt: 5-35°C 6 maanden
Overschildertijd
Oppervlaktetemperatuur
|
5°C (41°F) |
15°C (59°F) |
23°C (73°F) |
35°C (95°F) |
||||
Overschilderen met Cruiser One |
Min |
Max |
Min |
Max |
Min |
Max |
Min |
Max |
16 uur |
onbep |
10 uur |
onbep |
6 uur |
onbep |
4 uur |
onbep |
TRANSPORT, OPSLAG EN VEILIGHEIDINFORMATIE
Voorbehandeling:
REEDS GEANTIFOULDE OPPERVLAKKEN
In goede staat Nat schuren of nat opruwen met een schuurpad om eventueel losse verf te verwijderen, en vervolgens goed laten drogen. Als de oude antifouling niet verenigbaar of onbekend is, breng dan een sluitlaag Primocon aan. In slechte staat Gebruik Interstrip om alle sporen van antifouling te verwijderen.
PRIMEREN De voorbehandeling voor kale oppervlakken staat omschreven in de productbeschrijving van de betreffende primer.
POLYESTER (gelcoat) Primer met Gelshield 200 voor osmose bescherming of Primocon.
STAAL/IJZER Primer met Interprotect of Primocon.
LOOD Primer met Interprotect of Primocon.
HOUT Primer met Interprotect of Primocon.
HECHTHOUT Primer met Interprotect of Primocon.
Tips:
Mengen Voor gebruik goed doorroeren.
Verdunning YTA085 Verdunning No.3. Verdunnen Verdunnen wordt niet aanbevolen. Echter, de antifouling kan lichtjes verdund worden met de aanbevolen verdunning als de antifouling te dik is.
Reiniger YTA085 Verdunning No.3
Anders De daadwerkelijke kleur zal zich pas na de tewaterlating ontwikkelen.
Enkele belangrijke punten:
Zorg ervoor, om voortijdig falen te voorkomen, dat de juiste hoeveelheid verf is aangebracht, gebruik daarvoor het uitstrijkvermogen als richtlijn.
Producttemperatuur dient minimaal 5°C en maximaal 35°C te zijn.
Omgevingstemperatuur dient minimaal 5°C en maximaal 35° te zijn.
Oppervlaktetemperatuur dient minimaal 5°C en maximaal 35°C te zijn.
Dit product is specifiek ontwikkeld voor de Nederlandse wateren en geproduceerd in overeenstemming met de
Nederlandse wet en regelgeving. Gebruik buiten de Nederlandse wateren en gebieden met zware aangroei kunnen een ongewenst effect hebben op de antifouling prestatie.
Toepasbaarheid / Oppervlakken:
Polyester (gelcoat), Hout, Staal/IJzer, Lood.
Niet geschikt voor gebruik op aluminium/lichtmetalen of zinkgespoten oppervlakken.
Kan direct over de meeste typen antifoulings aangebracht worden, mits ze in goede conditie zijn, Niet gebruiken in
combinatie met VC17m/PTFEhoudende antifoulings. Indien u twijfelt over de compatibiliteit van Cruiser One over uw
bestaande verfsysteem verwijzen wij u graag naar uw lokale International vertegenwoordiger of neem contact op met de gratis advieslijn 0800 022 6555.
Aantal lagen: 1 laag per seizoen op het onderwaterschip aanbrengen.
Breng een extra laag aan op plaatsen met veel turbulentie, zoals de boeg, waterwindlijn, kiel en het roerblad(en).
Rendement:
(Theoretisch) 10 m²/lt
(Practisch) 9 m²/lt
Aanbevolen DLD per laag 46 micron droog met kwast
Aanbevolen NLD per laag 101 micron nat met kwast
Applicatie Methode: Kwast, Nylon vachtroller
TRANSPORT, OPSLAG EN VEILIGHEIDINFORMATIE
Opslag
ALGEMENE INFORMATIE:
Openstelling aan lucht en extreme temperaturen dient voorkomen te worden. Om de volledige houdbaarheid van Cruiser One te realiseren, dient men er voor te zorgen dat het blik tussen de werkzaamheden door goed gesloten is, en de temperatuur tussen 5°C en 35°C ligt. NIET blootstellen aan direct zonlicht!
TRANSPORT:
Cruiser One dient tijdens transport en opslag in een goed gesloten container bewaard te blijven.
Veiligheid
ALGEMEEN:
Bevat biociden. Antifoulings mogen uitsluitend nat geschuurd worden. Oude antifoulings nooit droog schuren of
afbranden. Lees de sectie over veiligheid en gezondheid op het etiket van het product, ook verkrijgbaar via onze
technische advieslijn.
VERWIJDERING:
Laat het product niet in afvoer of waterleiding lopen. Afval en lege verpakkingen volgens de locale milieu verordening
afvoeren. Het is beter verfrestanten voor het afvoeren uit te laten harden.
Overtollige Cruiser One mag niet bij het normale huisvuil weggegooid worden. Alle overtollige materialen en lege
containers dienen te worden vernietigd in overeenstemming met de daarop van toepassing zijnde regionale
bepalingen/wetgeving.
BELANGRIJKE GEGEVENS
De in dit blad verstrekte informatie is niet bedoeld volledig te zijn. Degene die het product gebruikt zonder eerst schriftelijk inlichtingen in te winnen met betrekking tot de geschiktheid van het product voor het gestelde doel, doet dit op eigen risico en wij kunnen niet aansprakelijk zijn voor de werking van het product of voor enige schade of verlies
(anders dan dood of persoonlijk letsel of letsel ten gevolge van nalatigheid) ontstaan door dergelijk gebruik. De in dit
blad verstrekte informatie kan van tijd tot tijd worden gewijzigd op grond van opgedane ervaring en ons beleid van
voortdurende productontwikkeling